Skip to main content

Solat Istikharah Jangan LUPA!!!

haaa...ive decided to choose this nursery for my baby...will reveal its name soon,insyaALLAH..tapi if next time, i think its not good to reveal it, i wont reveal it, so this is not a promise though! haha

establish options, then choose the best one, memang la bagus tapi tu dikira usaha kita.. (please refer my previous post, chewah!)

yang penting, nak buat keputusan, kena buat solat istikharah tauu

Rasulullah SAW bersabda:  “Di antara kebahagiaan anak Adam ialah Solat Istikharah (minta pilih) daripada Allah Taala dalam segala urusannya dan di antaranya kecelakaan anak Adam ialah meninggalkan solat Istikharah daripada Allah pada segala urusannya.” - http://shafiqolbu.wordpress.com/solat-sunat/solat-sunat-istikharah/

 haaa ingat tu ye wahai blog kesayanganku hahaha (sebab takda followers kan, pesan kat blog je la)

apa2 pun berbalik kepada our purpose of life, all that we do in this life is meant for Allah's redha on us :)

btw, blog shafiqolbu memang terbaik, kalau nak info pasal solat2 sunat memang kat situ lah antara yang terbaik, trust me, insyaALLAH ;)

ok, nak buat bubur my umar, see ya!!


love,
RKA
putrajaya

Comments

Popular posts from this blog

2015 WISHLIST!!!

Assalamualaikum & hello there!! lagi sebulan je nak masuk tahun baru 2015 i am sure 2015 gonna be an awesome yet fulfilling year for me, InsyaALLAH! first thing first, I am going to be back in office soon..tak zabarrrr (ok zabar = sabar , adik2 jangan tiru, rosak BM nanti). so, rasa nya bila dah ada kerja, adalah income...macam2 plan nak buat, yelah, almost 2 years tak kerja apa2 pun syukur Ya ALLAH, Ya Rahman, Ya Rahim..dengan kasih sayangNya, impian nak masuk kerja balik after baby umar 6 bulan, tercapai..syukur sangat..dan yang bestnya, Allah bagi kerja masa umar dah nak masuk 9 bulan! Ya Allah, hebatnya aturan Allah..sebab 9 bulan maknanya umar dah strong dah, Alhamdulillah..sedangkan apply kerja start dari dia 6 bulan, tapi baru ni ada rezeki, so Allah nak i tunggu dulu , jaga umar dulu betul2 bagi dia strong then masuk kerja balik..THANK YOU ALLAH S.W.T , I LOVE YOU MY LORD :) <3 btw, dah ada wishlist untuk 2015, ni among the wishlists , ada lagi wishlist lain a...

Uber sadaqah

Yesterday at Ikea Cheras,  when I was waiting for my husband to fetch me from the waiting area,  I saw an old aunty asking from people the direction to the MRT station. All of them did not know and couldn't help her until there's one guy came to her and told her direction.  She thanked him and walked away, heading to the said direction. Emm I hope the guy was correct because from my sight,  I did not see any MRT station from where I stood. The old aunty,  who I can say, a grandmother too,  had to walk quite far actually,  on her own,  she had no transport. I felt quite bad for not offering any help. Actually I was waiting with Ikea stuffs in a trolley with my son in a stroller,  hence, I was quite full-handed. Hope that the aunty got any help from any kind souls along the way. I told my husband about there and he told me that it's good to have an Uber or Grab app so that we can offer help to those in need of transport. It's a sadaqah too. ...